اهم وخلاصه فعالیتهای معاونت بهره برداری درسال 90

عملکرد دفتر فنی تولید در 5 بخش به شرح ذیل:

1-خرید تجهیزات (شارژر انبار )و پروژه های تعمیرات اساسی

-بررسی پیشنهادات دریافت شده درکمیسیون فنی و بازرگانی وتعیین پیشنهاد ارجح

-بررسی پیش نویس اولیه قرارداد و نهایی سازی آن

-نظارت بر روند انجام قرارداد و مکاتبات لازم

-تایید فنی قطعات ارسالی و تحویل به انبار

-بررسی صورت وضعیتهای ارسالی

-نهایی سازی و اتمام قرارداد

2-نظارت بر قرارداد خرید انرژی

-بررسی صورت وضعیت های مربوط به آمادگی و تولید مولدها

-بررسی صورت وضعیت های مربوط به کنترل فرکانس و مگاوار

- بررسی صورت وضعیت های مربوط به مواد و مصالح مصرفی

- بررسی صورت وضعیت های مربوط به خدمات مرتبط به قرارداد

- نظارت بر قرارداد دیزلهای استان یزد

3-نظارت بر تعمیرات روتین و دوره ای و اضطراری

تعمیرات دوره ای

-ادامه اورهال و بازدید اتاق احتراق مولد G11 سیکل ترکیبی

-بازدید اتاق احتراق مولد G12 سیکل ترکیبی

-بازدید اتاق احتراق مولد G13 سیکل ترکیبی

- تعمیرات اساسی مولد G13 سیکل ترکیبی

-بازدید اتاق احتراق مولد G14 سیکل ترکیبی

-بازدید 8000 ساعت مولد G15 سیکل ترکیبی

-بازدید 4000 ساعت مولد G15 سیکل ترکیبی

-بازدید 8000 ساعت مولد G16 سیکل ترکیبی

-تعمیرات دوره ای مولد S1 بخار سیکل ترکیبی

- تعمیرات اساسی مولد G11 و RI نیروگاه شهیدزنبق

- ادامه تعمیرات اساسی مولد G14 نیروگاه شهیدزنبق

- بازدید اتاق احتراق کلیه مولدهای نیروگاه شهیدزنبق

4-نظارت بر بهره برداری مولدهای نیروگاهی

-بررسی حوادث نیروگاهی در کمیته حوادث نیروگاه

-بررسی گزارش های روزانه و ماهانه آمار تولید مولدها

-بررسی صورت وضعیت های مربوط به خرید گازوئیل و گاز مصرفی نیروگاه

5-پیگیری راه اندازی،تحویل موقت مولدهای در دست احداث

-شرکت در کمیته هماهنگی راه اندازی به صورت هفتگی

-شرکت در کمیته عالی راهبری به صورت ماهیانه

- تحویل موقت سیستمهای باقیمانده مولد های گازی G15 و G16

- تحویل موقت مولد S2 بخار نیروگاه سیکل ترکیبی یزد با ظرفیت نامی 160 مگاوات

فعاليتهاي مركز اسناد فني :

تهیه و تدوین دستورالعملهای لازم جهت تامین ،توزیع ،بروز رسانی ،حفظ و نگهداری و امحاء و نظارت اسناد فنی.

تشکیل کارگروه ساماندهی اسناد شرکت با حضور نمایندگانی از سایر واحدها و برگزاری جلسات منظم ماهیانه و بررسی روند ساماندهی اسناد فنی ،حقوقی مالی ،انسانی و .....

حضور در ارزیابی گروه اسناد شرکت توانیر وکسب رتبه برتر در زمینه ساماندهی الکترونیکی اسناد .

تهیه لیست جامع و کامل از اسناد هر پروژه .

اقدامات لازم جهت تعین پیمانکار ساماندهی الکترونیکی اسناد فني

استخراج لیست کمبود اسنادپست ها و خطوط.

بررسی اسناد دریافت شده با توجه به ضوابط تعیین شده در مرکز اسناد فنی.

- مديريت مستمر بر شبكه فوق توزيع استان.

- هماهنگي بين ديسپاچينگ هاي ملي ، جنوبشرق ، اصفهان ، معاونت طرح و توسعه ، دفتر فنی توليد و انتقال ، امور انتقال نيرو ، صنايع بزرگ و واحدهاي ذيربط ديگر جهت صدور مجوز كار روي تجهيزات شبكه انتقال استان.

- هماهنگي بين ديسپاچينگ هاي منطقه ی جنوبشرق ، فارس ، خراسان ،شركت توزيع برق استان، معاونت طرح و توسعه دفتر فنی انتقال، امور انتقال نيرو ، صنايع و ديگر سازمانهاي ذيربط در راستاي كاهش خاموشي و صدور مجوز كار بر روي تجهيزات شبكه فوق توزيع استان .

- برنامه ريزي و صدور 1200 مورد مجوز كار و ثبت در بانك اطلاعاتي نرم افزار PM .

مديريت شبكه در زمان وقوع بیش از 70 حادثه جهت تسريع در بازگشت به وضع عادي و انجام مانورهاي مورد نياز در رابطه با اجراي مجوز كارهاي صادر شده وتهیه گزارش حوادث

بخش تولید :

کاهش جرایم تولید به میزان 79 درصد در 11 ماهه سال 90 نسبت به سال 89 با اتخاذ راهکارهای ذیل:

مكاتبه و رایزنی با دفتر فني توليد شرکت توانير

تشكيل جلسات مستمر با حضور مدیران و کارشناسان دفاتر فني توليد و بازار برق برای بررسي و آناليز علل ناموفق بودن آزمون ظرفيت توليد واحدها و هماهنگی با شرکت مدیریت تولید برای کاهش آزمون های ناموفق ظرفیت تولید

تكميل ,ارسال وپيگيري فرم اعتراض به امور عمليات بازار برق

هماهنگی و پیگیری با شرکت مدیریت تولید برق یزد جهت اخذ مجوز از مرکز کنترل برای واحدهایی به علت محدودیت سوخت یا تعمیرات مشمول جریمه گردیده اند.

ارسال مستمر اطلاعات روز بازار به امور عمليات بازار برق در ايام تعطيل و غير تعطيل

مشترک:

انجام وظایف بهره برداری پست علیرغم کمبود شدید نیرو بدلیل بازنشستگی بیش از28درصد نیروهای استخدامی و اضافه شدن پستهای جدید 400نخلستان و 63شهرک فولاد

انجام مسئولیتهای مشروح در قرارداد شرکتهای پیمانکار برکنار شده بهره برداری (اضافه شدن 90 نفر قراردادمعین به پرسنل تحت سرپرستی مستقیم با حذف شدن پیمانکار)

علیرغم محدودیت شدید در تامین نیروی چانشین و در راستای بهبود بهره برداری : همکاری در اجرای آزمایشات و معاینات پزشکی پرسنل در معاونت ، همکاری در اجرای کلاس های آموزشی – رله و حفاظت و تجهیزات و ایمنی و بهداشت کار

اهم فعاليتهاي واحد تأسيسات در سال 90

بهينه سازي انرژي در به حداقل رساندن روشنايي پست یزد دو

جایگزین نمودن لامپهای کم مصرف بجای لامپهای مهتابی در نگبانهای یزد یک ومعاونت بهره برداری جهت رعایت الگو مصرف

برنامه ريزي و پيگيري در بهينه سازي انرژي در به حداقل رساندن روشنايي پستها و ساختمان معاونت بهره برداري.

تهيه و تعويض حدود 950 عدد لامپ فلورسنت 20W , 40W و همچنين حدود 100 برد الکترونیکی مهتابي در پستهاي انتقال و فوق توزيع و ساختمانهاي معاونت بهره برداري و تعميرات

تهيه و تعويض حدود 450 عدد انواع لامپهاي 400W و 250W بخارسديم و بخارجيوه و160W مستقيم ، ، 40w.23w.105W , 60W رشته اي كم مصرف در پستهاي فوق توزيع و انتقال و ساختمانهاي معاونت بهره برداري و تعميرات

اهم فعاليتهاي بخش ساختماني امور انتقال نيرو

اصلاح و ترمیم کانالهای پست 400 یزد یک به طور کامل

عایق کاری پشت بام بعضی از پستها

رنگ آمیزی ترانس پستهای نیر ، دانشگاه . شهرک صنعتی

پایان رساندن اجرای فنس بانک خازن پستهای غرب ، ابرکوه ، تفت

شروع پروژه تکمیل ساختمان آزمایشگاه رلیاژ و روغن

انجام اصلاحات و بهینه سازی بخشهای ساختمانی پستهای فوق توزیع و انتقال

نظارت بر آغاز پروژه طراحی دیوار اتش پیرامون ترانس پست 400 یزد 1

رسیدگی به صورت وضعیت پیمانکارها و کارهای فاکتوری

همکاری جهت تحویل قطعی پستهای جدید

انجام عملیات ساختمانی پست موبایل میبد

انجام مراحل و پیگیری تعویض پنجره های پست یزد 1 به دو جداره

ثبت و نگهداري و آزادسازي 75 فقره ضمانت نامه بانكي پيمانكاران

2- پرداخت كليه درخواست وجه هاي معاونت طي 760 فقره سند و صدور چک به تعداد 1050 برگ

3- انبارگرداني برق و انتقال توسط معاونت بهره برداري با هماهنگي مديريت مالي و پشتيباني

4- انعقاد 20 فقره قرارداد و برگزاری 35 فقره استعلام و 15 فقره استعلام خرید

5- تنظيم بيش از 870 فقره درخواست خريد اعم از جاري و طرح (انجام كار ، خريد مستقيم ،‌سفارش خريد)

6- تهيه وارسال نامه مفاصاحساب بيمه پيمانكاران تعداد 38 فقره

7- تهيه و تنظيم 690 فقره درخواست وجه

8- تهیه و تنظیم 410 فقره رسید انبار و 440 فقره حواله انبار

9- گردش مالی کارپردازان تا سقف 5.000.000.000 ريال

10- تنظیم قرارداد سرویس و نگهداری کامپیوتر پستها به شرکت خصوصی

11- خرید مانیتور LCD و جایگزین آن با مانیتورهای قدیمی